4.10.16

Lata dagar i juli, blåsiga stränder och en bok som aldrig tycks bli utläst

IMG_2844 IMG_2881 IMG_2862

Glad kanelbullens dag på er! Jag har själv en deg på jäsning och passar därför på att redigera lite bilder från juli hehe. Men vad gör det, lite solig julifeeling kan en väl få ha en tisdag och oktober. Just dessa dagar var jag och Johan på semester nere vid Borstahusen utanför Landskrona. Johans farmor bor där och hans pappa här ett sommarhus mitt emot där farmorn bor. Väldigt smidigt! Kan man ses på fika i trädgården de delar i mitten. Vi kan spana på dessa små sommarögonblick, sedan har jag möjligtvis ett eller två inlägg från Portugals brännande sol men därefter blir det höst för hela slanten. Deal?
  IMG_2996IMG_2989 IMG_2889 IMG_2890 IMG_2901 IMG_2894 IMG_2908 IMG_2903 IMG_2920 ' IMG_2978 IMG_3012 IMG_3021 IMG_3048 Åh att vara utomhus på kvällen i bara ben och lille tjocktröjan. Och den där jäkla Mästaren och Margarita, den fick jag i present av min pappa när jag var kanske 14 år. Vilket inte riktigt var rätt ålder för den klassikern. Sedan dess har jag påbörjat och lika kvickt glömt bort den ett antal gånger. Denna sommar var året då jag äntligen skulle läsa ut hela boken men nej, den ligger i skrivandets stund i bokhyllan med ett hundöra på sida 70 ungefär.

2 kommentarer: