23.1.17

3 gånger vid mitt köksbord

Här kommer 3 tillfällen från förra veckan då jag fotograferat något vid mitt köksbord, eller bara bord kanske vi ska säga, det står ju faktiskt inte i köket utan i det stora rummet som används som vardagsrum/matrum. Vad kallar man det rummet? Förmodligen bara vardagsrum ändå eftersom att äta mat i olika former är en stor del av den så kallade vardagen. Alltså, 3 gånger jag suttit i vardagsrummet. Av en slump innehåller alla händelser även något ätbart. Det blir ju mycket sådant i vardagen, att man äter. Inte alls en slump då, utan något helt vardagligt.

IMG_4844

Den här typen av inlägg känns bra att ta i kronlogisk ordning, därmed blir första av dessa tre händelser en frukost och en bok jag läst ut.

IMG_4851 IMG_4860 IMG_4861

Jag och sambon har spelat spel och ätit hallongrottor. Bästa bakverket då det går fort, krävs lite ingredienser och smakar så gott. Ps. jag vann i spelet.

IMG_4899

Okej då hallongrottor är inte bästa bakverket, finns massvis med kakor jag gillar bättre fast tar betydligt längre tid att tillverka. Semlor är en sådan grej. Men hur gott är inte hembakta semlor. Det går knappt att äta köpesemla efter man har ätit sina egna. Mer semla till folket!

Just nu luktar hela hemmet oljefärg, jag har mensvärk och solen kikar försiktigt fram mellan molnen. Jag sitter även och klurar på denna veckas mål, är sista veckan i januari och jag L Ä N G T A R efter att februari ska börja. Känns som att massvis med roliga saker händer då, eller kanske som att året börjar på riktigt. När man äntligen tragglat sig genom den mörkaste delen av vintern och bara har våren att se fram emot, det är fint det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar