30.1.17

Man kan nästan lura sig själv att våren snart är här

IMG_4963 IMG_4917 IMG_4927a IMG_4939

Det är måndag och sista veckan av januari.
Det är måndag och jag ska hämta upp mitt nya pass, försöka handla en skidjacka och gå på pass och få riktigt ta i med mina muskler på gymmet.
Det är måndag och solen skiner nästan in i rummet där jag sitter och jag behöver köpa nya tulpaner för att allt det gråa utanför fönstret och ute i världen inte helt ska ta över.
Det är måndag och jag ska bara jobba en enda helg i februari vilket får mitt hjärta att slå dubbla slag av glädje.
Det är måndag och med bilderna ovan kan man nästan ändå tro att våren snart är här fastän det fortfarande är januari och trots att det är noll grader ute men snart så, snart så.

Det är måndag och jag hör fågelkvitter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar