23.1.17

Svart som synden djup som rymden

IMG_4877 IMG_4898

Kalla mig poeten! Nej då, gör inte det, jag var ironisk vilket förresten är något jag gillar att vara även om det inte är det mest smickrande personlighetsdraget. En får helt enkelt lära sig när det inte passar. När min pappa fyllde år i december så var jag och Johan över hos honom och åt jordgubbstårta. Johan sa något i stil med "jordgubbar i december?" varav min far svarade "ja jag odlar dom själv". Johan satt tyst och såg förvirrad ut medan pappa asgaravde av att grabben min inte fattade ironin. Insåg där och då var jag fått det från.

Förra veckan, efter att ha skickat bort kläder till second hand affär och till sellpy, hade jag tvättstuga. Vid ihopvikning av kvarvarande kläder insåg jag att jag hade nästan enbart svarta kläder kvar. Alltså, det låter inte som något stort eller ens bloggvänligt alls. Det är bara att jag alltid tänk mig själv som en smula mer färgglad person. Jag har alltid sett mig som lite annorlunda gentemot alla andra stockholmare som bara är klädda i en svart till grå skala och känt mig så himla poppig i färgklickar men åh nej då bäst att min självbild korrigerar sig till verkligheten. Trivs ju förbannat bra i svart. Så jäkla svår.

Förutom att tvätta lyckades jag göra flera saker på min lista. Håller hårt med krampande fingrar om mina två ord för året och försöker verkligen att göra saker även om hela min existens vill ligga på soffan och kolla på serier istället. Till exempel har jag beställt ett körkortstillstånd OCH träffat kompisar OCH läst ut min bok OCH vattnat blommorna OCH bakat semlor. Ja ni hör ju vad jag kan klara av på en vecka. Skämt åsido, januari kan vara en tung månad men jag tycker det går hyfsat bra. Vi får se hur denna vecka blir.

Jag ska bara göra detta tänkte jag:

✣ Vara i fas med kurslitteraturen
✣ Börja läsa Vi är alla helt utom oss som jag fick i julklapp
✣ Yoga varje dag fast att jag jobbar
✣ Göra klart Monthly Makers projektet i tid (!!!)
✣ Boka in  en tatueringstid hos min kompis Fanny
✣ Uppenbarligen lära mig hur man tar selfies i en spegel och få skärpan på en själv :) :)

Har ni några planer eller måsten kring veckan? Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar